دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۴۷:۱۰

جزیره سبز صنعتی سیری الگوی توسعه پایدار

باشگاه خبری فراساحل: بنا به تصمیم شرکت نفت فلات قاره و تصویب شورای معاونان وزارت نفت، مقرر شد طرح جزیره سبز با هدف توسعه پایدار، افزایش بهره‌وری اقتصادی، صیانت از اکوسیستم منحصربه‌فرد خلیج‌فارس و الگوی توسعه دیگر مناطق صنعت نفت در منطقه سیری به اجرا درآید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، پژوهشگاه صنعت نفت نیز به عنوان نهاد مسئول تجمیع دانش در وزارت نفت، به عنوان مجری این طرح انتخاب شد. در نخستین گام برای برنامه‌ریزی صحیح، نسبت به تهیه نقشه راه برای این کلان طرح، اقدام شد. با توجه به حوزه‌های مدیریتی مورد بررسی، قطب‌های پژوهشی در داخل و خارج از پژوهشگاه، دانشگاه‌ها، موسسات علمی و پژوهشی و شرکت‌های مشاوره و خدمات مهندسی برای بهره‌برداری‌های آینده شناسایی شدند.

سپس با همکاری کارفرمای طرح (شرکت نفت فلات قاره)، سه پروژه به عنوان پروژه‌های اضطراری تعریف و عملیات اجرایی آنها آغاز شد که این پروژه‌ها شامل بازیافت لجن‌های انباشته شده در جزیره سیری، طراحی و تهیه اسناد مناقصه و شرح پیمان ساخت کارخانه کمپوست و پاک‌سازی زیستی خاک‌های آلوده به ترکیبات نفتی است. به گزارش پژوهشگاه صنعت نفت، به طور کلی اهداف این طرح شامل ارائه برنامه‌ای یکپارچه برای نیل به توسعه پایدار در جزیره سیری از طریق بهره‌برداری بهینه از منابع است که سرانجام افزایش بهره‌وری اقتصادی، کاهش تولید پسماند و هدر رفت انرژی، صیانت و احیای اکوسیستم و نیز نشاط و رضایت‌خاطر کارکنان را به دنبال خواهد داشت. با اجرای این طرح، تعاملی سازنده و همه‌جانبه میان انسان، صنعت و محیط‌زیست در منطقه صنعتی سیری برقرار می‌شود و دستاوردهای حاصل در این جزیره، به عنوان الگویی برای توسعه دیگر مناطق صنعتی در کشور و منطقه قابل استفاده خواهد بود.



  کد خبر : 555
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :